links boven

woensdag 2 september 2015

Texel

Vakantie op Texel!
Met de veerboot van Den Helder naar Texel
voor het ultieme vakantiegevoel!


Het is weer even geleden dat ik een blogpost heb geplaatst
Even vakantie, even helemaal niets, geen verplichtingen, geen blogberichten...
Ben nu al weer een paar dagen terug van vakantie,
zoals je op mijn Facebookpagina  https://www.facebook.com/lindevrouw al  kon lezen....
Langzaamaan kom ik weer in mijn ritme...


In eens kreeg ik toch de kriebels 
en zin om lekker weg te gaan,
het was niet echt de bedoeling,
maar toch maar een lastminute ...
Echt het laatste plekje op de camping...
toen wij kwamen was het helemaal vol...
 Binnen een paar daagjes werd het al rustiger, omdat de scholen ook weer waren begonnen,
dus we hadden het rijk bijna helemaal alleen....


Dit is het enige haventje van Texel
Het Haventje van Oudeschild



We hebben echt genoten,
Gefietst, gewandeld, diverse uitstapjes ondernomen...
Alle weersomstandigheden doorstaan,
incluis 1 dag met een gaatje met continue regen...


Mooie wolkenvelden, donderwolken, 
hele schouwspelen aan de hemel,
van en kalme zee tot een woeste zee met schuimkoppen....



Van een kalme bries naar stevige wind,
van bewolkt naar zonnig,
van warm tot heet....


Het kwam allemaal voorbij!



Ik zal julie verder niet vermoeien met al mijn vakantiefoto's,
Heb er zoveel gemaakt, ik kan dat nooit laten...
Kan er een flink blogbericht meevullen.....
Verschillende foto's heb ik al laten zien op mijn facebookpagina,
daar vind je ook een aantal foto's...



We kampeerden op Loodsmansduin!
Een mooie duincamping waar bijna geeneen plekje helemaal recht was....



Het leukste plaatsje was Den Burg!
Zo lief en gemoedelijk dorp of stadje,
de mensen waren erg vriendelijk,
ik kwam er graag en nog best vaak...
De markt op maandagmorgen, de braderie op woensdag...
Alle nodige winkels vind je daar...
En natuurlijk 2 prachtige  Handwerkzaken,
waar ik heerlijk heb rondgeneusd

De Witte Engel
http://www.dewitteengel.nl/de-witte-engel/winkel
In het midden staat een foto van een 
Mini Poppenhuis Handwerkwinkel,
Zo leuk!


De Spinboet
http://www.spinboet.nl/



Op de Braderie zaten deze Texelse dames te handwerken
Overal vind je van die Brocanterie winkeltjes met  Schaapjes en Texelse wol....



Ook zag ik deze fleurige Uilenmutsen buiten 
voor een winkel staan...



Hier nog een Middeleeuwse markt in de Waal !



Zoals altijd in een vakantie doe ik weer nieuwe inspiratie op
Ik ontmoette Ans Kikkert  met haar kar
 met heerlijke Boerenijs
 aan de rand van een bospad tussen Den Hoorn en De Koog,
Ze staat daar elke zomer s' middags met haar ijskar.
Zij maakte van schapenwol kleedjes.
Ik vond het erg leuk en ze vertelde me hoe ze dat met Schapenwol en Sisaltouw deed.
Ze verkocht ook wol en siasaltouw,
 omdat gekleurd sisaltouw moeilijk te vinden is,
 kocht ik bij haar wat.
 Schapenwol had ik thuis nog liggen, dus dat hoefde niet...
Je moet beslist even op haar site kijken www.handgemaaktvantexel.nl
Dus zo weer een leuk idee opgedaan!


Deze Schotse Hooglanders zag ik elke keer staan
 op weg naar het strand!


En het strand waar ik niet genoeg van kon krijgen...
Al met al toch nog een boel foto's


En de mooiste dag van de vakantie is de dag dat je weer naar huis gaat!

Texel I love you!
I come back again!

Groetjes Lindevrouw

4 opmerkingen:

  1. Geweldig wat een mooie foto's. Leuk om weer terug te zien. Zo'n mooi eiland. Dank je wel dat je ons liet meegenieten!!
    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's. Ook wij genieten altijd weer van Texel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's van Texel heb je gemaakt! Ik herken elk plekje, ik ga ook elk jaar naar Texel toe. Het varen met de boot is ook zo leuk. Dit jaar sliepen we onder de vuurtoren bij Frans en Els in het ,,'t Huis" B&B. Het was heerlijk. Ik ga ook altijd ff kijken bij de Witte Engel en er gaat altijd wat mee naar huis. Ga je volgend jaar weer? Groetjes Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er allemaal fantastisch uit, wij gaan binnenkort ook weer voor een weekendje texel. Heb er nu gelijk zin in

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me