links boven

zondag 7 februari 2016

Gehaakte bloem

Inspiratie op deze zondag!

Op Facebook Crochet Community kwam ik
 een hele leuke gehaakte Bloemensjaal tegen
van gekleurde gehaakte bloemen!


Ik was gelijk verkocht, helemaal geweldig!
Deze sjaal ga ik zeker maken voor de zomer, maar dat duurt wel even voor ik ermee klaar ben....
het wordt tussendoor ff een bloem haken...
Teveel projecten eigenlijk....
En zoveel leuke  dingen, die ik ook wil haken....


Ook met wit prachtig en leuk voor de zomer!


De bloem moest ik gelijk even uitproberen natuurlijk!!!!!
Ik haakte deze bloem met haaknaald 4.5
 met Caron Simply Soft
en allemaal dubbele stokjes

\

 gehaakt volgens dit diagram....



De bloemen haak je in verschillende kleuren 
en in de laatste toer met zwart,
 haak je ze gelijk aan elkaar...
Dus i.p.v. 8 losse, haak je 4 losse, 1 halve vaste in de bloem,
 die je al af hebt en 4 losse en 1 vaste in het midden van de volgende boog .... etc...


Ben benieuwd wie deze ook gaat haken?
Ik in ieder geval!

Fijne zondag!
 groetjes Lindevrouw


3 opmerkingen:

  1. Prachtige omslagdoek/sjaal!! Ik heb hem gelijk opgeslagen. Denk dat ik hem ook ga maken. Snap alleen nog niet hoe ik de bloemen aan elkaar ga maken maar dat lost zich tzt vast vanzelf wel op!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, is ook net iets voor mij om te maken.. was het niet dat ik nog de Atty bloemensjaal af moet maken...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig mooi zeg, vooral die met wit! Jammer dat ik niet kan haken van een diagram.
    Me toch eens in verdiepen.
    Bedankt voor het delen en alvast veel plezier met het maken ervan.
    Misschien krijgen we hem t.z.t. wel te zien...

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me