links boven

maandag 12 juni 2017

Lampion Haken

Lampion Haken


Voor mijn zwangere dochter haakte ik
een lampion voor de babykamer...
Intussen weet ik al dat het een meisje wordt,
dus vandaar de rose kleur...
Eind september verwachten we haar!


Op het blog van ByClaire vond ik een leuk Haakpatroon
van deze Lampion 
in leuke fleurige zomertinten.
Ze haakte deze lampion al eens eerder 
voor Sint Maarten 

Het Haakpatroon van de lampion vind je daar ook!
Het is een heerlijk werkje, je haakt het namelijk zo.....


Je hebt een paar bolletjes katoen voor nodig,
voor elke kleur 1, als je hem in meerdere kleuren haakt.
Anders 2 bolletjes  van 50 gram voor 1 kleur,
want met 1 bol kom je net tekort...
Ik gebruikte Catania katoen van Schachenmayr 
en haakte met haaknaald nr. 4
Voor de opzet gebruikte ik haaknaald nr. 5


Ik gebruikte een ring van 15 cm doorsnee met een opzet
 van 13 x 8 steken,
meer steken nodig, haak een veelvoud van 8 steken...
Na een toer vasten het patroon volgen...

Aan het eind haakte ik een toer vasten
 met kraaltjes voor de punten...
In de puntjes haakte ik
 (1 vaste, losse, 1 kraaltje, 1 losse, 1 vaste)


Ik heb de smaak te pakken er komen vast meer 
leuke Lampionnen...


FF nog en leuk filmpje van mijn gehaakte lampion...


Liefs groetjes Lindevrouw

3 opmerkingen:

  1. Hij is superleuk, Joke! Lekker zoet voor een klein meisje :-) Ik ben benieuwd wat je dochter er van vindt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een leukerd! Goed idee voor op de babykamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Joke, ik vind de lampions erg leuk maar snap niet zo goed waar het kaarsje moet blijven. Er zit geen bodem in. Zal vast een logische oplossing voor zijn maar ik zie hem niet. Hartelijke groet,
    Veronique

    BeantwoordenVerwijderen

Welkom op mijn blog! Altijd leuk als je een berichtje achterlaat! Groetjes Joke

Made by me